Willem en Riet in Manila

Onze alledaagse belevenissen op de Filippijnen

En hoe het afliep...

Tuinstoelen_01a


Riet ging vandaag dus terug naar S&R met de ligstoel waarvan het onderstel niet helemaal klopte. Onze chauffeur Lito had mijn vermoeden bevestigd en haar overgehaald om toch maar gelijk de hele stoel mee te nemen en niet alleen de verkeerde voorpoten. Want, zoals hij zei, anders kun je vrijwel zeker alsnog terug om de hele stoel op te halen.

Aangekomen bij S&R probeerde Riet uit te leggen wat het probleem was maar dat verhaal viel niet in vruchtbare aarde. De persoon die haar hielp pakte de verkeerde voorpoten aan en probeerde vervolgens uit alle macht om die alsnog in de stoel te vrotten, wat uiteraard niet lukte. Lito legde het verhaal nog maar eens uit in het Tagalog, maar dat hielp geen zier. De pogingen om de poten op de een of andere manier in de stoel te krijgen gingen gewoon door, ook nadat ze bij een andere stoel het verschil hadden laten zien.

Riet weet inmiddels hoe je dit moet oplossen en sommeerde het figuur om zijn supervisor te halen. Die vroeg waarom ze de andere stoel ook niet had meegenomen. Omdat daaraan niks mankeert, zei Riet een beetje verbaasd, en legde vervolgens aan de supervisor uit wat het probleem was. En wat gebeurde er, nu ging de supervisor proberen de verkeerde poten in de stoel te rammen! Riet had er genoeg van en eiste een andere stoel.

Nog steeds niet overtuigd van wat er nu eigenlijk aan de hand was kreeg ze uiteindelijk na ruim een half uur bezig te zijn geweest een andere stoel, maar toen ze wegliep zag ze dat het winkelpersoneel nog steeds geen ruk van het hele verhaal had begrepen. De verkeerde voorpoten werden keurig weer in een stoel op de voorraadstapel gelegd. De volgende koper krijgt dus dezelfde onaangename verrassing als wij...



Website van Willem en Riet